tisdag 8 januari 2013

Tråkiga kommentarer

Jag tycker alltid det är kul när ni väljer att skriva ett par rader och kommenterar mina inlägg på bloggen. Men då och då kommer det tråkiga kommentarer. Idag bland annat från en anonym läsare som tycker jag är konstig som väljer en brudklänning framför ett barn. Hur dum är man inte om man väljer att skriva en sådan kommentar?

Vi väljer inte en klänning framför ett barn. Vi väljer att gifta oss för att vi VILL det. Vi har väntat med bröllop länge för vi har inte orkat tidigare. Att vara ofrivilligt barnlös har för oss varit en kamp, en lång jävla kamp varenda dag. Det har även varit en kamp ekonomiskt där vi hela tiden har fått prioritera vad som är viktigast och det har varit barn och familj. Vi har lagt ut över 100.000 kr på IVF-behandlingar.

Är det på något sätt konstigt att vi vill gifta oss, resa och göra saker som vi inte har kunnat göra innan? Är det på något sätt konstigt att vi vill prioritera något annat? Jag har köpt min dröm klänning. En klänning som inte tillåter att vara gravid och som jag skrev i tidigare inlägg vill jag inte vara gravid när jag gifter mig. Det är MITT val och det får man acceptera. Självklart vill vi lyckas och bli gravida på  något av de två försöken vi ska göra nu men om de inte lyckas är det inte hela världen. Vi har en fantastisk son som förgyller våra dagar och jag vet att en dag kommer vi att få ett syskon, sen om det blir innan eller efter bröllopet spelar ingen roll.

3 kommentarer:

  1. Ibland har människor åsikter som gör en förvånad, jag förstår dig helt för min svärfar tycker att vår kommande resa är sååå onödig om vi nu ska spara pengar till ivf fastän han inte förstår att vi behöver komma iväg oxå! Men glöm alla sådana kommenterar och lägg energi på våra som är bättre! Din bröllopsdag kommer bli så himla underbar, njut av tiden fram tills den och även på bröllopsdagen! Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland dimper det ner otrevliga kommentarer. Bry dig inte om dem, de är inte värda din energi!! DU gör som DU vill. Den anonyma skribenten gör som H*N vill. Jag väljer numera att radera tråkiga kommentarer och besvarar dem inte. Men ändå är det tråkigt att "folk" ska lägga sig i.

    Kramar till dig!

    SvaraRadera