tisdag 8 januari 2013

Samtal från kliniken

Idag ringde kliniken och frågade hur det gick med frysförsöket i December. Jag berättade att det inte gick bra och att vi nu satsar på ett nytt frysförsök i Januari. Sköterskan frågade hur jag mådde och jag svarade att jag mår bra. Trots det senaste misslyckade försöket och missfall månaden innan så mår jag faktiskt bra. Jag har ett bröllop att se fram emot, en underbar familj och fina vänner. Det enda jag kan komma på som är negativt är att jag känner en inre stress. En stress över att vi bara kan göra två frysförsök till detta år, eftersom jag inte vill vara gravid när vi gifter oss. Eller jag kan inte för det finns ingen plats i klänningen.

Imorgon är det dags för koll av slemhinnan hos distansgyn. Ser allt fint ut ringer kliniken och meddelar när jag ska starta med Crinone och när återförandet blir. Om det inte lyckas på detta försök kommer jag nästa månad att ta Progynon för att bygga upp slemhinnan istället för plåstren Estradot som jag tar nu. Jag har blivit gravid på alla försök vi har gjort i Göteborg utom det senaste och då undrar jag om det berodde på behandlingen. Vi ändrade från Progynon till Estradot på senaste försöket eftersom jag mår dåligt att Progynonen. Vi ger det ett försök till, sen återgår vi till det gamla vanliga om det inte fungerar.

Nu sover pysen såjag har slagit mig ner i soffan för en kaffe stund i tystnaden. Så skönt! Ha en fin dag och håll tummarna för att det ser bra ut imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar