torsdag 17 januari 2013

Ruvardag 2 och magsjuka

Idag satte jag och William oss i en full packad bil för att åka 40 mil upp till mina föräldrar. Har sett fram emot att träffa dem men när vi var mer än halvvägs så började William kräkas helt hysteriskt. Alla hans kläder blev nerspydda, det flöt i bilstolen, sätet i bilen, facken vid växelspaken och hela mig i kräk. Fy fan och självklart var vi på motorvägen. När vi kunde stanna var det bara att ta av honom alla kläder, på med nytt och skrapa ur bilbarnstolen och fortsätta. Efter cirka 10 minuter var det samma sak igen. Nu tvättas det och pysslas om. Jag har tagit vitpepparkorn och hoppas på det bästa. Mamma och pappa vill att jag ska ta en whiskey men jag dricker inget när jag ruvar. Alla gör olika men för mig känns det inte rätt. Jag sa att jag helt enkelt inte gillar det.

Status för ruvningen är molvärk som kommer och går. Det drar lite i ljumskarna och jag känner mig lite öm på vissa punkter i magen. Jag har ingen aning om det är bra eller dåligt men hoppas såklart att det betyder att pyret har bestämt sig för att stanna hos mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar