torsdag 20 december 2012

Dag 7 Det ÄR över nu

Tog ett test i morse. Mer mensverk som strålar ut i ryggen och med mer rosa Crinone klumpar tog jag beslutet att testa. Jag blev inte förvånad att det bara var ett streck. Det känns såklart tungt när man tittar på ett blankt test. Jag har tjuvtestat de flesta gångerna jag har ruvat och fått plus på Dag 5 med blastocyst. Eftersom det inte syntes något nu så dömer jag ut detta försöket.

 Jag hade hoppats att det skulle fungera på detta försöket eller det förra men det gjorde det inte. Nu kommer det bli ett nytt försök i Januari, förutsatt att mensen kommer tidigast i slutet av December men som det känns nu kan den komma vilken dag som helst.

Jag kommer att ta ett test den 27 December som är testdagen förutsatt att mensen inte har kommit men i dagsläget känns det som slöseri med test. Att det ska vara så förbannat svårt och FÖRBANNAT dyrt att få vår familj att se ut på det sättet vi vill att den ska se ut. Medan andra glider på räkmacka så får vi kämpa och kämpa och kämpa. Det känns som om karusellen aldrig tar slut. Nu har vi gjort sju insättningar och fått ett barn. Hur många till ska vi behöva göra? Idag pussar jag extra mycket på William och känner sådan tacksamhet att vi fick honom. Han är verkligen ett mirakel.

Som det känns nu blir det en bloggpause över jul och nyår, så därför önskar jag er alla en fin jul och ett gott nytt år!

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt!! Förstår att det känns tungt, men fortsätt att pussa lite extra på William. Jag hoppas att du mår bättre snart och att försöket i januari ger er ett plus!

    God Jul och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. hej!
    förstår att det känns tungt och hopplöst! jag har en son som vi fick genom IVF, nu har vi börjat med syskon försök. gjorde första försöket november som slutade i ett fult minus!
    nya tag nästa år! 2013 är året vi lyckas!!
    stor kram!
    /D.S

    SvaraRadera